Osnovice za obračun doprinosa

Krajem svake godine Ministar financija donosi “Naredbu o iznosima osnovica za obračun doprinosa za obvezna osiguranja za narednu godinu”

Ovaj ćemo članak nastojati uvijek ažurirati sa aktualnim iznosima minimalnih osnovica za obračun doprinosa.

Link na trenutno važeću “Naredbu” je na poveznici https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2025_12_150_2237.html

U nastavku dajemo tablični prikaz onih osnovica koje u praksi ureda za knjigovodstvo najčešće primjenjujemo:

Osnova osiguranjaKoeficijent1Iznos (eur)
Obrtnik – utvrđuje dohodak od samostalne djelatnosti0,651.295,45
Obrtnik – utvrđuje dobit od samostalne djelatnosti1,12.192,30
Slobodna zanimanja1,12.192,30
Obrtnik paušalist0,4792,20
Radni odnos člana uprave trgovačkog društva0,651.295,45
Član uprave trgovačkog društva – izvan sustava socijalnog osiguranja1,01.993,00

  1. Koeficijenti se primjenjuju na iznos prosječne plaće u RH za prethodnu godinu. Prosječna plaća u 2025. godini iznosila je 1.993,00 eur. ↩︎