Minimalna plaća

Vlada Republike Hrvatske svake godine u posljednjem kvartalu donosi “Odluku o visini minimalne plaće za narednu godinu”. Radi se o visini minimalne plaće za rad u punom radnom radnom vremenu.

Trenutno je u primjeni odluka na poveznici https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2025_10_132_1931.html

Minimalna plaća se primjenjuje od 01.01. sljedeće godine te se radniku po prvi put obračunava iznos nove minimalne plaće pri isplati plaće za siječanj u veljači.

Za 2026. godinu minimalan iznos bruto plaće za rad u punom radnom vremenu iznosi 1.050,00 eur.

Pravilo o visini minimalne plaće ne primjenjuje se u slučaju obvezne primjene kolektivnog ugovora. Tada je nužno primijeniti odredbe koje propisuje kolektivni ugovor. U Republici Hrvatskoj takvi ugovori postoje i primjenjuju se u djelatnosti graditeljstva, ugostiteljstva i trgovine.

Poslodavac nije u obvezi raditi anekse ugovora o radu u slučaju kada se mijenja iznos minimalne plaće. Navedeno proizlazi iz Odluke Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike iz 2023. godine.

Iznos minimalne plaće izravno utječe i na minimalan iznos studentske satnice. Naime, minimalna naknada za rad studenata računa se tako da se iznos minimalne plaće podjeli sa 160. To znači da je minimalna studentska satnica u 2026. godini 6,56 eura.

Minimalna plaća za rad stranaca

Osim odredbe o visini minimalne plaće, prilikom zapošljavanja stranaca treba voditi računa o “Uredbi o načinu izračuna i visini sredstava za uzdržavanje državljanina treće zemlje u RH”.

Stranac zaposlen kod poslodavca u RH mora imati osigurana sredstva za uzdržavanje u visini od najmanje 57% prosječne mjesečne neto plaće u prošloj godini. Kako je prosječna neto plaća u 2025. godini iznosila 1.449,00 eura, 57% tog iznosa je svota od 825,93 eur.