Krajem svake godine Ministar financija donosi “Naredbu o iznosima osnovica za obračun doprinosa za obvezna osiguranja za narednu godinu”
Ovaj ćemo članak nastojati uvijek ažurirati sa aktualnim iznosima minimalnih osnovica za obračun doprinosa.
Link na trenutno važeću “Naredbu” je na poveznici https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2025_12_150_2237.html
U nastavku dajemo tablični prikaz onih osnovica koje u praksi ureda za knjigovodstvo najčešće primjenjujemo:
| Osnova osiguranja | Koeficijent1 | Iznos (eur) |
| Obrtnik – utvrđuje dohodak od samostalne djelatnosti | 0,65 | 1.295,45 |
| Obrtnik – utvrđuje dobit od samostalne djelatnosti | 1,1 | 2.192,30 |
| Slobodna zanimanja | 1,1 | 2.192,30 |
| Obrtnik paušalist | 0,4 | 792,20 |
| Radni odnos člana uprave trgovačkog društva | 0,65 | 1.295,45 |
| Član uprave trgovačkog društva – izvan sustava socijalnog osiguranja | 1,0 | 1.993,00 |
- Koeficijenti se primjenjuju na iznos prosječne plaće u RH za prethodnu godinu. Prosječna plaća u 2025. godini iznosila je 1.993,00 eur. ↩︎